בגדר מהו עם ישראל

מתוך מכתב. אין כאן חידושים ועמקות בסוגיא אלא דברים פשוטים, ובמק"א הארכתי בזה יותר לעומק ובהיקף. רק בגלל ענייני דיומא שמתרבים המזייפים את התורה כאילו יש עליונות גזע לעם ישראל על פני עמים אחרים ראיתי לנכון לפרסם את זה.
.
.
ברמב"ם בהלכות איסורי ביאה פרק י"ג כתב:

(א) בשלושה דברים נכנסו ישראל לברית: במילה וטבילה וקרבן. (ב) מילה היתה במצרים, כשנאמר: "כל ערל לא יאכל בו" (שמות יב מח). מל אותם משה רבנו, שכולם ביטלו ברית מילה במצרים חוץ משבט לוי. ועל זה נאמר: "ובריתך ינצרו" (דברים לג ט). (ג) וטבילה היתה במדבר קודם מתן תורה, כשנאמר: "וקדשתם היום ומחר וכבסו שמלתם" (שמות יט י). וקרבן כשנאמר: "וישלח את נערי בני ישראל ויעלו עלת" (שמות כד ה) – על ידי כל ישראל הקריבום.

(ד) וכן לדורות, כשירצה הגוי להכנס לברית ולהסתופף תחת כנפי השכינה, ויקבל עליו עול תורה, צריך מילה וטבילה והרצאת קרבן. ואם נקבה היא טבילה וקרבן, שנאמר: "ככם כגר" (במדבר טו טו) – מה אתם במילה וטבילה והרצאת קרבן, אף הגר לדורות במילה וטבילה והרצאת קרבן.
.

.
משמע מכאן שיש ברית ויש ישראל והם שני עניינים נפרדים. כי ישראל לפני הברית לא היו בברית והוצרכו להכנס לברית. וכמו שהם נכנסו לברית באותה מידה ממש כל גוי יכול להכנס לאותה ברית עצמה ואין הבדל ביניהם לגבי השייכות שלהם לברית הזו.
מזה מובן שישראל הכינוי מתייחס למשפחה מסויימת. כשהיא גדלה היא נקראה עם. והעם הזה היה תלמיד של אברהם אבינו ועמו נכנס הקב"הלברית. אותה ברית פתוחה ועומדת וכל מי שירצה יכנס אליה. משמע שלגבי השאלה מי בן ברית ומי אינו בן ברית אין לזה שום שייכות למוצא אתני ומשפחתי וכל כיו"ב.

הרי לפי ההלכה יהודי הוא מי שאמו יהודייה. ייתכן שאם אם אם אם אם אם אמו היתה יהודיה, וכל שאר אבותיו בכל אותם דורות היו גויים. ויוצא שיש בעורקיו אלפית דם יהודי וכל השאר דם נכרי. והוא מן הסתם שייך תרבותית ובמראה שלו ובאופי שלו והמנטליות ובמידות שעוברות בתורשה ומכל בחינה אחרת לעם של אבותיו ולא של סבתא אחת מלפני הרבה דורות. ורואים שלהיות יהודי לא קשור לתורשה או למוצא או לשייכות אתנית או למידות טובות שיש בטבעו וכל כיו"ב.
אמנם אמרו שעם זה רחמנים ביישנים וגומלי חסדים. אבל זו רק אמירה שהמשפחה המסויימת הזו של בני יעקב אבינו טבעה כזה, אבל פשוט שמי שיש לו רק סבתא אחת ממשפחה הזו מלפני אלף דורות ועשרות אלפי סבים וסבות נכרים שהם אולי גם משבט אפריקאי אוכל אדם או קוזקים פראים וכיו"ב לא נשאר בו הטבע הזה ועדיין הוא יהודי לכל דבר. כי גדר יהודי לא קשור לטבע הזה של אותה משפחה.

וברור מזה שמספיקה סבתא אחת מלפני אלף שנה למרות שיש עוד עשרו אלפי סבים וסבות גויים שאין שום עניין טבעי לאומי אתני משפחתי והשתייכות לעם ולא שום דבר כיו"ב בגדר ההלכתי של יהודי.
אלא זו הלכה שהיא חוק בגדרי ההלכות של אותה כריתת ברית. כמו שיש בה הלכה של מילה וקרבן וטבילה ופרטי הלכות איך עושים זאת, כך יש הלכה שמי שיש לו אם יהודיה אינו צריך לעשות שוב את המעשים של כניסה לברית כי מה שעשו בזמן הר סיני חל גם עליו, ומי שאין לו אם יהודיה צריך לעשות את אותם מעשים כי מה שעשו בהר סיני לא חל עליו. וזה כל ההבדל בין יהודי לנכרי ותו לא ואין שום הבדל בטבע או ב"עצם" וכל כיו"ב בין מי שנולד לעם היהודי לבין מי שנולד לעם אחר. וכל מה שכתוב שיש הבדל ב"עצם" בין ישראל לנכרי הכוונה בין מי שקיבל עליו את הברית בלי שייכות למוצאו הלאומי. ולכן הדגישו שהרבה ממוסרי התורה וגדולי ישראל היו גרים או בני גרים.

מודעות פרסומת

אודות nirstern

https://nirstern.wordpress.com/
פוסט זה פורסם בקטגוריה בגדר מהו עם ישראל. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s