עוד המשך. למה העניין של "חומר וצורה" חשוב לי

אשתי ראתה שאני כותב הרבה, ושאלה למה זה כל כך חשוב לי, כמעט אובססיבי, שאני שוב ושוב מתעסק בזה. בסדר, היה לי משהו לומר, אמרתי, הסברתי עשר פעמים, וזהו. ירצו יקבלו לא ירצו לא יקבלו, וכבר אפשר לעבור לנושאים אחרים.

אני מרגיש שכל שאלה על זה גורמת לי להאריך, לא מתוך רצון לשכנע. אני מבין שזה לא דבר שאני יכול באמת להעביר ככה בכתיבה. זה בשבילי. חשוב לי לחדד את זה, ולחזור שוב ושוב כי כל חזרה זה עוד קצת יותר מחודד בשבילי. כי זה משפיע על החיים שלי מאוד.

רוב הגברים בגיל שלי עם כשרונות כמו שלי לא היו מסופקים מלעבוד בטיפול בתינוקות. הם היו רוצים משהו שגורם יותר לתחושה של מיצוי עצמי, של בנייה של משהו, לפעול משהו גדול ומשמעותי ו"רציני" יותר שיתן תחושת מילוי וסיפוק ומיצוי ומימוש עצמי וכיו"ב.

אני מרגיש שמה שמפעיל אותם זה אופן כלשהו של תחושה שבלי פעילות כזו, סתם להעביר חיים בדברים קטנים, להחליף לתינוק, לבשל דייסה, להקריא בפעם האלף ספר תינוקות, לטאטא רצפה, לשבת שעתיים ורק להסתכל שלא ירביצו זה לזה או יפלו מהנדנדה, וכיו"ב,  יש איזשהי ריקנות, חוסר משמעות, תחושה של מים עומדים, חוסר מעש ויצירה, בזבוז זמן, שעמום. גם אצלי כמובן יש את ההרגשה הזו.

פעם גברים היו יוצאים להלחם כדי לזכות בתהילה. היום רובנו  לא מחפשים דווקא להילחם, לפחות לא פיזית. ותהילה היא מושג שיצא מהאופנה. אבל משהו קטן מזה עדיין קיים קצת בכוחות הנפש.

.

אם אני רואה בכל דבר ציור, זה גורם שיש תחושה של משמעות וסיפוק ותוכן ועניין וטעם בכל דבר. כי כל דבר הוא ציור. זה כבר לא עולם כאוטי וסתמי. זה כמו לחיות בתוך מוזיאון של ואן גוך. בכל מקום יש יופי שיש בו אמירה עם תוכן ועניין ומשמעות וחיים. מרגישים בכל מקום את ואן גוך בכל אינספור הפנים של הווייתו. ואז טוב לי ככה. אני יכול לנוח והכל טוב.  יש לי סבלנות לחיות פשוט ואני לא מרגיש חוסר מנוחה וצורך לרוץ לאנשהו, לרדוף אחרי משהו ולהשיג משהו. זה סוג של גן עדן.

זה לא משהו שקיים אצלי בטבע, זה עמל וקניין. והלימוד של העניין של חומר וצורה בונה בתוכי את זה.

אודות nirstern

https://nirstern.wordpress.com/
פוסט זה פורסם בקטגוריה אישי, הלכה, חומר וצורה, יהדות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על עוד המשך. למה העניין של "חומר וצורה" חשוב לי

  1. עמי הגיב:

    נגעת בי מאד. אני לא מצליח להלביש במילים מה שהתעורר בי. אז רק חשוב לי לומר שאיכפת לי ממך. מגיע לך המון טוב, אתה אדם נדיר ומיוחד מכל בחינה. בנוסף אני מאד משוכנע שהתינוקות שאתה מטפל בהם יהיו שונים לטובה מילדים אחרים.

להשאיר תגובה

